המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה בוחר להתעלם או יותר נכון בורח מאחריותו לשמירה על האוויר נקי עבור אזרחי מדינת ישראל בכלל ומהרבים שסובלים מקמיני העץ בפרט.

קישור לדף – ההיסטוריה של התעלמות המשרד להגנ"ס מקמיני העץ

כל אזרחי מדינת ישראל  שמנסים למצוא מידע המסביר על הסיכונים מקמיני העץ, ינסו למצוא לשווא את המידע באתר המשרד.

זה לא נובע משום שקמינים לא מזהמים זאת הזנחה במקרה הטוב או רשלנות במקרה הנכון יותר, משום שהמשרד מכיר את הבעיה כבר משנת 1983 (ראו דף הסטוריה של ההתעלמות)

עד היום הוציא המשרד מסמך הנחיות אחד העוסק בנושא הסקה ביתית ושני דפי מידע הממליצים להימנע משהייה ליד קמיני עץ.

המסמך הקובע, שגם הוא לא מוגדר כתקנה מחייבת, נקרא: "מדיניות אגף אוויר באשר להסקה ביתית בשרפת דלקים" משנת 2011.

המסמך מסתיים בצורה של המלצות למועצות המקומיות שמצידן בחרו שלא לאמץ אותו. ולכן התוצאה היא"אפס" אכיפה והרבה התחמקויות משני הצדדים – המשרד והמועצות .

 לחצו על התמונה לפתיחה!!!!

בדף המידע על הסיכונים הרפואיים תמצאו את המשמעויות הרעות של קמיני העץ. בדף זה אציג לכם שהסגל המדעי במשרד מכיר את הבעיה בדמות שני חוזרים שפורסמו במשותף על ידי משרד הבריאות והגנת הסביבה.  מה שמחזיר אותנו לשאלת הזנחה או רשלנות . בשני המקרים התוצאה היא רעה לאלו הנמצאים ליד קמיני העץ בייחוד ילדים או מבוגרים.

פחממנים ארומטיים רב טבעתיים (PAH)

בסעיף ההמלצות לציבור תמצאו כי המשרדים ממליצים לכם לא לשהות להשתמש בתנורי סולר או גז ולהימנע מקמיני עץ. אולם, יותר מכך, הם ממליצים לא לשהות בחדר שיש בו קמין עץ - ראו הוזהרתם!!!!
לחצו על התמונה לפתיחה

חלקיקים נשימים

בסעיף ההמלצות לציבור תמצאו כי שני המשרדים ממליצים "בבחירת אופן חימום הבית להימנע מהסקה בעץ - לחצו על התמונה לפתיחה.

שימו לב!!!
שני החוזרים ממליצים להימנע משימוש בקמיני עץ

המשרד להגנת הסביבה, הוא האחראי לחקיקה, הנחיות ואכיפה של זיהום אוויר במדינת ישראל, בתחום הקמינים בכלל וקמיני העץ בפרט הוא העביר את אחריותו למועצות האזוריות ולעיריות. אבל, הוא מתעלם בקביעות ולאורך זמן מהצורך לקבוע תקנות, להסדיר את האכיפה והפיקוח על ההתקנות. שיא פעולתו היה במימון קביעת תקנים במכון התקנים.

תקן לידיעה נמצא בתחתית סולם החקיקה – ראשית חוקים, לאחר מכן תקנות ורק בסוף יש תקנים. כך למשל משרד הבריאות  מחוקק הגבלות בנושא סיגריות ומתקין תקנות ואילו המשרד להגנת הסביבה ממשיך בהתעלמותו רבת השנים מקמיני העץ, תוך זלזול מוחלט בבריאות הציבור!!!!